Covid-19 stay home challenge dag ritme.

What the F is going on in this world? Het is het gesprek van de dag, we hebben het bijna niet meer over een ander onderwerp. De Corona crisis heeft ons in z’n greep.  We worden opgeroepen massaal thuis te blijven , waar op onbegrijpelijke wijze mensen nog steeds schijt aan hebben. Maar waar mogelijk velen gelukkig massaal gehoor aan geven. Kinderen blijven thuis van school, als het kan werken we thuis.  Op de kanjers na die de buitenwereld trotseren, en naar hun werk gaan, in winkels, ziekenhuizen, de zorg, politie en noem maar op. We need a Covid-19 stay home challenge ritme.

Ritme.

Maar hoe houd je een ritme  als je thuis blijft?  De eerste week is nu voorbij en we klagen met zijn allen massaal over het feit dat we thuis blijven, in piyama, langer in bed blijven of juist slecht slapen. Maar ook mensen die kleine kindjes thuis hebben die de hele dag aandacht en zorg nodig hebben. Of pubers die elkaar in de haren vliegen. Zo zijn er nog tig voorbeelden. Best heftig..  hoe maak je een haalbaar  Covid-19  stay home challenge dag ritme.

tieners tijdens corona stayhomechallenge.work from home

Dag starten.

Het belangrijkste is om een ritme te houden. Maak van tevoren een planning van je dag.. hoe heerlijk het ook lijkt om langer in je bed te blijven liggen. Sta elke dag om dezelfde tijd op en begin je dag met wat beweging.Fiets op je home trainer, of doe een korte HIT workout. Geloof me, je voelt je meteen een stuk energieker dan wanneer je langzaam op gang komt en op een stoel of bank gaat zitten. Na je training, waarbij je hartslag even lekker omhoog gaat voel je je goed, en ready to face the the day. Zet een lekker bakkie koffie, neem een gezond ontbijtje en ga aan de slag, of dit nou werken achter de laptop is, of je kids helpen met de schoolopdrachten. En de kibbelende kids onder controle te hebben, you got this..

corona stayhomechallengeCorona stayhomechallenge

Planning maken.

So what to do, Covid-19 stay home challenge dag ritme tips:

  • sta elke dag op het zelfde tijdstip op, als je een gezin hebt, liefst samen met je huisgenoten.
  • kleed je aan alsof je gewoon de straat op zou gaan.
  • begin met een sportieve activiteit.
  • plan je ochtenden.
  • maak een lijst met activiteiten voor de dag.
  • maak afspraken met je huisgenoten.
  • eet op vaste tijden, en doe dit aan tafel, niet achter de computer of met telefoon in je hand.
  • Zorg dat je  gezond eet, en genoeg drinkt
  • heb je een huisdier? Knuffel met ze. Dit geeft een instant happy gevoel.
  • blijf in beweging gedurende de dag.
  • relax en doe elke dag iets voor jezelf, waar je normaal geen tijd voor had.
  • Voer gesprekken met je huisgenoten, en als je alleen bent, video call met je ouders, familie en vrienden.
  • Maak afspraken over het huishouden.

gezond eten

Houvast.

Een fijne planning heeft houvast, en voorkomt dat er niks uit je handen komt. Als je elke keer naar de volgende activiteit uitkijken en genoeg tijd en momenten voor jezelf pakt blijf je in patronen en leefritme, wat je steunen houvast kan bieden. Ook houvast voor je gezin, huisgenoten. Zo is het voor iedereen duidelijk wat er gaat gebeuren die dag.  Plan de eet momenten samen in, zo heb je gelijk een moment om met elkaar in gesprek te gaan. zo maken we er het beste van in deze nare Corona Crisis tijd. We are all in this together, en we kunnen het, say it, yes you can! Covid-19 stay home challenge ritme, we got this.. Say it with me..

2 Reactie's
  • Beppie de Groot
    Geplaatst op 12:05h, 23 maart Beantwoorden

    Goeie tips weer! Het is inderdaad verleidelijk om langer in bed te blijven of langzaam op te starten. Maar wij proberen elke dag om 7u naast ons bed te staan en te beginnen met een lange ochtend wandeling met de hond. Ook gezellig om samen te lunchen. Ik blijf je volgen! Ik heb laatst je blogs ontdekt en ik vind dat je super goed schrijft!

    • beafitmom
      Geplaatst op 12:52h, 23 maart Beantwoorden

      Wat lief . Dank je wel. Stay safe

Geef een reactie

De verificatie periode van reCAPTCHA is verlopen. Laad de pagina opnieuw.