Op je paasbest?

Oh oh oh, elke keer die valkuilen van te veel, te lekker en vooral teveel suiker houdend voedsel met bijvoorbeeld nu weer de pasen. Vaste prik met alle feestdagen, damn, elke keer spreek ik met mezelf af dat ik het niet meer ga doen. Toch geef ik dan na een of twee eitjes kerst kransjes of met sinterklaas pepernoten toch toe aan mijn cravings, en ervaar een dikke sugar rush..

Ken je dat gevoel, je zit in een voeding schema, maar je mag een keer per week een chat day bvb. Vaak gaan we naar de all you can eat en gaan dan enthousiast aan de sushi en de gegrilde food goodies, Heerlijk! Ijsje als toetje?  Ofcourse.. resultaat, volgende dag barstende koppijn en volle opgeblazen buik , en kater achtige verschijnsels door alle suikers die ze in dit voedsel doen. Af en toe is dit natuurlijk niet erg, maar in de aanloop naar bvb pasen blijf ik dan hangen in even tussendoor al die lekkere chocolade eitjes, paas broodjes etc eten.  En dat terwijl ik weet dat witbrood mij geen goed doet. Hier in de zaanstreek hebben wij bvb duivekater, en zacht vers gebakken wit brood van de baker, bvba bij de beste bakker, Lex Brakenhof, om de hoek bij de gym.. als ik de ze mee neem is het thuis bijna vechten om de meeste sneetjes, zo uit het vuistje, zacht ,zoet en heerlijk subtiel van smaak. En wederom een dikke sugar rush.

 

Nou kan ik veel eten zonder echt aan te komen maar als je voor de sport gainz gaat en je wil resultaat halen zijn goede voeding stoffen en de juiste verhouding macro nutriënten wel van essentieel belang.. Je kan trainen tot je een ons weegt, maar als je je lijf niet de juiste bouwstoffen geeft en je voeding niet op orde is schiet het niet op. We gaan hier toch maar weer mee aan de slag.

Zoals je leest ben ik net als ieder ander, ben ook maar een gewone mama van 40 jaar. Im just a girl who loves chocolate, maar meer van een fit en gezond lijf.. Die ups en downs horen bij het leven, net als squats bij een fitgirl, maar nu dus tijd to step up my game en get back in to summer shape. yesssss..Naast voeding speelt je mindset ook een grote rol in het volhouden en motivatie… hierin balans vinden helpt je ook je doelen te behalen, vooral op lang termijn..

Vanaf vandaag dus weer  back on track.. haha, kijken hoe lang het deze keer goed gaat.. vorige zomer heb ik het maanden vol gehouden met elke week een chat day en wat ingeplande snack momenten, i can do this..

Doe je met me mee? Op insta heb ik voor ons een nieuwe hashtag bedacht; laat zien dat je mee doet en laten we samen strijden voor een gezonde life style en voeding patroon met lekkere dingen en tussendoortjes om het goed vol te houden.. yes we can #beafitmomcamp  Wil je ook een schema, stuur me een email op info@beafitmom.nl

liefs, Claudia

 

 

Geen reactie's

Geef een reactie