Hoe stap je fris uit een vliegtuig?

Hoe stap je fris uit een vliegtuig?

 

Hoe stap je fris uit een vliegtuig? Reizen is fantastisch. Binnen Europa is er heel wat te ontdekken, maar internationaal is er ook zó veel moois te zien. Nederlanders zijn dan ook vaak genoeg nieuwe landen van hun to visit-lijstje aan het schrappen. En alhoewel reizen fantastisch is … is de reis naar een nieuwe plek niet altijd even fijn. Lang als een sardientje in een blik zitten, vliegtuigeten dat nét niet geweldig smaakt en als kers op de taart: krampen in allerlei lichaamsdelen.  Hoe stap je fris uit een vliegtuig? Gelukkig is het mogelijk, fris uit een vliegtuig stappen na een lange reis. En wij geven je graag tips! 

 

Vergeet niet genoeg te drinken

Hydrateren is belangrijk als je niet belabberd en met barstende hoofdpijn uit het vliegtuig wil stappen. Bovendien ziet je huid er beter uit als je goed gehydrateerd bent. Vul daarom je hervulbare waterfles op de luchthaven of koop een fles water in een van de shops. Over het algemeen wordt het niet aangeraden om water te drinken dat je gewoon wordt aangeboden; deze watertanks kwamen al wel eens in het nieuws omdat ze niet vaak worden schoongemaakt. 

 

Als je weet dat je vaak naar het toilet moet van genoeg water te drinken, raden we je ook aan om een plaats aan het gangpad te kiezen. En anders moeten de anderen maar even opstaan! 

Doe af en toe spieroefeningen en stretches

Van lang stilzitten worden je spieren lui. En van lang stilzitten in een slechte positie, kun je krampen krijgen. Als je dus even niet aan het slapen bent en bijvoorbeeld een film aan het kijken bent, is dat het ideale moment om wat vliegtuig-proofoefeningen en stretches te doen. Rol je nek los in alle richtingen, rol je schouders los en stretch je armen even uit. 

 

Als je lang stilzit, worden je beenspieren lui. En dat is vervelend, want je kuitspieren in het bijzonder helpen met het rondpompen van je bloed. Als deze bloedsomloop minder vlot gaat, kun je last krijgen van zware, dikke enkels, omdat de zwaartekracht ervoor zorgt dat overige vloeistoffen niet weg worden gepompt. Vervelend! Gelukkig kun je dat tegengaan door genoeg je benen te bewegen en compressiekousen aan te doen vóór je vlucht. 

 

Deze kousen drukken op je onderbenen, waardoor je bloedsomloop wordt gestimuleerd. Door de druk is er ook geen ‘ruimte’ voor overtollig vocht, waardoor je geen last krijgt van gezwollen voeten en enkels. Bijkomend voordeel: compressiekousen helpen ook tegen bloedklonters, wat een risico is als je vaker reist. 

 

Neem mini’s van je favoriete skincare mee op de vlucht

Schaamte is zonde – je leeft immers maar één keer. Dat is alvast ons motto als we op de vlucht onze gezichtsmaskers en gua sha bovenhalen. Negeer de persoon die naast je zit (tenzij je hem/haar kent!) en geniet van een verfrissend gezichts- of oogmaskertje zo’n uurtje voordat je gaat landen. Met je guasha kun je je huid masseren en bewegingen maken naar je lymfeklieren toe. Zo kun je je gezicht wat strakker maken. Wedden dat je fris van het vliegtuig stapt? 

 

Geen reactie's

Geef een reactie

%d bloggers liken dit: